Sunday, December 12, 2010

Hidup Lebih Bermakna, Sikap-sikap Negatif Diri Berubah

Noorsiah

Saya seorang pesara berusia 52 tahun. Dikalangan umum yang mengenali saya, akan mengatakan, saya berperwatakan periang dan berani. Namun sebagai insan biasa ada kelemahan diri seperti, rasa rendah diri, mudah tersinggung, tiada keyakinan, mudah bersedih, terutamanya setelah di ditimpa musibah.

Pelbagai cara telah saya cuba bagi mengatasi kelemahan diri, yang tak pernah kenal erti putus asa. Alhamdulillah saya amat yakin dengan firman Allah, “Barangsiapa Yang Bersungguh-sungguh Pasti Akan Berjaya”.

Di suatu hari saya bertemu dengan Pengasas GeniusXtra, Dr Mohd Yusoff Hussin. Saya diperkenalkan tentang kebaikan GeniusXtra dan kelebihannya. Segala petua dan cadangan saya patuhi dengan tekun. Sungguh menakjubkan segala sikap-sikap negatif berubah dengan ketara.

Berbekalkan ketenangan hati, minda yang beridea, “Umpama Bunga Yang Layu Mekar Kembali”. Saya tabliqkan kebaikan dan kelebihan GeniusXtra Mind & Soul kepada para kenalan. Kini saya menjadi pengedar GeniusXtra yang aktif serta kehidupan yang lebih bermakna.

Pn. Noorsiah Yusoff, Sri Manjung, Perak.

No comments:

Post a Comment